niemenczyn-gry01Każda podjęta z Państwem współpraca rozpatrywana jest indywidualnie. Przedstawiona oferta jest jedynie propozycją, którą można w swobodny sposób modyfikować wedle potrzeb. Cena jest ustalana podczas pierwszej rozmowy.

Dziecko                

Ktoś, komu nauczyciel/dyrektor/trener

podaje dłoń i podnosi do godności

 rozsądnego człowieka

Janusz Korczak


                Czy warto grać w gry planszowe w szkole??? Z całą pewnością TAK. O to kilka powodów:

  • W wieku młodzieńczym mózg rozwija się najsilniej, dlatego trzeba działać. Gry planszowe kojarzą się z zabawą a nie nauką. Dziecko gra a tak naprawdę się uczy.

  • Podczas gier, dzieci rozwijają wewnętrze zdyscyplinowanie, które naturalnie nakazuje przestrzeganie logicznych reguł gry.

  • Dzieci rozwijają swoją fantazję i wyobraźnie. Wcielają się w bohaterów i przenoszą do magicznych krain.

  • Gry kształtują samodzielność myślenia i działania. Kreatywność w podejmowaniu rozsądnych decyzji. Odpowiedzialności za wykonane działania na planszy. Przewidywania sytuacji problemowych i radzenia sobie z nimi. Po prostu, rozwijają inteligencję.

  • Uspołeczniają. W grach trzeba nawiązać bezpośredni kontakt z przeciwnikiem. Jesteśmy tu i teraz. Nie ma pomiędzy nami ekranu komputera. Musimy rozmawiać ze sobą aby przewidzieć co planuje drugi gracz.

  • Stanowią pozytywny bodziec, do aktywnego zajmowania swojego czasu wolnego. Stają się naszym Hobby.

  • Uczą radzić sobie ze stresującymi sytuacjami. Pogodzeniem się z przegraną.

  • Rozwijają zdolności matematyczne: kalkulowania w pamięci, strategicznych ruchów, opłacalności działań, wyciągania wniosków, analizy sytuacji.

  • Relaksują dziecko. Pozwalają mu spędzi czas w inny sposób niż przed ekranem komputera.

 

                Często w szkołach są koła szachowe. Czemu nie zaproponować dzieciom alternatywy dla takich zajęć. Nie negujemy tej wspaniałej gry. Ale tam są dwa kolory i wile umownych działań. Czemu na planszy nie mogą pojawić się miniaturowe wojska, dowodzone przez kilku generałów w określonym miejscu i czasie historycznym. Gry planszowe to barwne opowieści, które przenoszą graczy do magicznych krain. To zabawa poprzez naukę, po której uczeń chce zagrać jeszcze raz. Na takie zajęcia chodzi się z pasją a nie nakazu rodziców. Idąc z duchem postępu, chcemy umożliwić Państwu uatrakcyjnienie zajęć odbywających się w waszej instytucji. 


ZAJĘCIA POZALEKCYJNEgry-planszowe-szkola1

                Cykl zajęć pozalekcyjnych w ramach świetlicy bądź koła hobbistycznego. Spotkania raz albo dwa razy w tygodniu ustalane indywidualnie z dyrekcją placówki. Indywidualny program dla odpowiedniej grupy docelowej.

 

  1. Przedszkola . Gry zręcznościowe, rozwijające pamięć oraz spostrzegawczość. Praca nad poznawaniem liter, słów, kolorów, kształtów, zjawisk występujących w przyrodzie. (Już czytam, Kot w Worku, Pycha Micha, Lisek Chytrusek)

  2. Szkoły podstawowe, klasy od 1 do 3. Gry zręcznościowe, rozwijające wyobraźnie oraz pamięć. Gry kooperacyjne. Uczestnicy nabywają umiejętności godzenia się  z przegraną. Nauka liczb oraz słów.  (Zamek Kasteliny,  Magiczny Labirynt, Dobble)

  3. Szkoła podstawowa, klasy od 3 do 6. Gry zręcznościowe, ćwiczące pamięć oraz zręczność. Wprowadzające w świat wyobraźni. Praca z kostką Rubika oraz puzzlami przestrzennymi.(Takenoko, Ufo Farmer, Jungle Speed, Dixit, Pędzące jeże)

  4. Klasy Gimnazjalne. Zachęcamy do alternatywnego spędzania czasu. Gry z dużą dozą atrakcyjności przemycające zadania analizy, rachowania oraz syntezy porównywania i obserwacji. Rozwijają komunikatywność oraz pracę w grupach. (Kostka Rubika, Puerto Rico, 7 cudów świata, Talizman, Samll World, Lords of Xidit)

  5. Szkoły ponad gimnazjalne. Gry ekonomiczne oraz strategiczne. Z dużą ilością elementów. Wprowadzają nowych graczy do świata planszówek. W tej grupie występują  gry dla dużej ilości, tzw. party games.  Mają za zadanie oderwać młodzież od komputerów i zachęcać do bezpośrednich interakcji z rówieśnikami. (Dixit, Pandemia, Agrciola, Dominion, Neuroshima HEX)

  6. Szkoły wyższe. Gry dostarczające głównie przyjemności z samego grania. Mają za zadanie zebrać grupę przyjąć i zachęcić do wspólnego rozegrania partii. (Gra o Tron, Kemet, Martwa Zima, Osadnicy: Narodziny Imperium. Battlestar Galactica)

  7. Uniwersytet III wieku.  Gry które umilają wspólnie spędzany czas, z klarownymi zasadami i przyjemną mechaniką. Nauka gier dla najmłodszych aby móc następnie zagrać w nią z wnukiem bądź wnuczką. (Osadnicy z Catanu, Pędzące żółwie, Przebiegłę wielbłądy, Scrabble)


    IMPREZY SZKOLNEkkk

                Jednorazowe spotkanie związane z obchodzonym świętem szkoły.  Warsztaty bazujące na grach z wybraną tematyką: Historia (Timeline), Biologia (Pandemia), Chemia (Alchemicy), Język Polski (iKnow)  czy Matematyka(Ora et Labora).  Atrakcja przy dniu dziecka, dniu nauczyciela czy dniach otwartych placówki. Podczas takich spotkań organizujemy turniej w Scrabble, Osadników z Catanu czy Pędzące Żółwie.

 

 

 


GODZINA WYCHOWAWCZA

                Spotkanie z uczniami podczas godziny wychowawczej. Zaprezentowanie nowych trendów planszówkowych. Zachęcenie do spędzenia czasu z rówieśnikami przy jednym stoliku a nie w wirtualnym świecie komputerów. Przykładowa rozgrywka.


najlepsze-gry-planszoweNOCKA Z PLANSZÓWKĄ

                Integracyjny wieczór w szkole. Klasa wraz z opiekunami nocują w szkole grając do rana w gry planszowe. Takie spotkanie ma za zadanie zintegrować nowo powstałą grupę z wychowawcą. Podczas takich wieczorów nawiązują się przyjaźnie na cały okres wspólnej nauki. (Sabotażysta, Dixit, Speed Cups, Maskarada, Tajniacy, Uga Buga)

 

 

 

 


KOSTKA RUBIKA/PUZZLE PRZESTRZENNE

            45 minut lekcyjnych to mało czasu. Magiczny świat kostki Rubika z wielką chęcią tym czasem się zajmie.  Na chwilę obecną kostka Rubika to nie zabawa ale dyscyplina sportu. Czy posiadanie w swoich szeregach ucznia, który zdobył mistrzostwo województwa a następnie może i Polski nie brzmi dumnie. Uczniowie często nie zdają sobie sprawy ze swojego potencjału dopóki nie trafią na odpowiednią ścieżkę. Niewinna zabawa z kostką może objawić niezwykły talent matematyczny. W naszych zasobach posiadamy 20 kostek 2x2x2, 20 kostek 3x3x3 oraz wiele kostek o niestandardowych wymiarach.puzzle 3D

rubikPuzzle przestrzenne relaksują a po za tym uczą dzieci myśleć na wielu płaszczyznach. Są wspaniałym urozmaiceniem lekcji matematyki. Posiadamy 25 drewnianych modeli.

 

 

 

 


WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI

                Szkolenie dla wychowawców, opiekunów świetlic  i pedagogów. Głównym zadaniem jest przekazanie wiedzy na temat nowych trendów planszówkowych, nabycie umiejętności zachęcania uczniów do takiej formy spędzania czasu, wytłumaczenie zasad i przeprowadzenie przykładowych rozgrywek.  Uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia szkolenia a placówka otrzymuje zestaw gier.  (Osadnicy z Catanu, Wsiąść do Pociągu Europa, Splendor)