SCRABBLE

W tej najpopularniejszej na świecie grze słownej liczy się każde słowo! Przy całej swej prostocie gra niesłychanie wciąga. Jest znakomitym polem do pasjonujących pojedynków tęgich głów, a także do relaksujących rozgrywek z rodziną lub przyjaciółmi. Scrabble to niezmiennie fascynująca, rozwijająca rozrywka!

Rozgrywka polega na układaniu na planszy słów w taki sposób, aby wzajemnie się krzyżowały tak jak
w klasycznej krzyżówce. Każdy gracz stara się uzyskać jak najlepszy wynik punktowy. Punktowana jest każda litera składająca się na słowo. Dodatkowe punkty uzyskujemy, jeżeli litery umieszczone są na punktowanych polach planszy. Są dwa rodzaje premii: słowne i literowe. W pierwszym przypadku premiowane jest całe słowo, podczas gdy w drugim tylko litera, którą położyliśmy na odpowiednim polu planszy. Premia powoduje, że wartość słowa lub litery zostaje podwojona lub potrojona!

"Scrabble" doczekały się wielu odmian i wariacji. Jednak oryginalna wersja niezmiennie cieszy się największą popularnością. Ta gra to świetny sposób na spędzenie wolnego czasu w rodzinnym gronie. Nieprzeciętna gra dla ludzi z "głową". Walor edukacyjny tej pozycji jest trudny do przecenienia.

Dzieci uczą się ortografii, poznają nowe słowa i… się bawią. A wszystko okraszone elementem rywalizacji na wysokim poziomie! "Scrabble" to wyzwanie, któremu trudno się oprzeć!


SPLENDOR

Splendor jest dynamiczną i niemal uzależniającą grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy – wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji.

Każdy gracz w swojej turze może podjąć jedną akcję z poniższych trzech:

1.        pozyskać żetony – trzy różne lub dwa takie same,

2.        kupić lub zbudować kartę – płacąc za nią posiadanymi żetonami – klejnotami i dodając ją do swoich kart na stole,

3.        zarezerwować kartę.

Ostatnia akcja pozwala mieć graczowi pewność, że nikt nie zabierze mu karty, którą sobie upatrzył lub że przeciwnik nie zbuduje kluczowej dla niego karty.  Akcja ta kosztuje Cię całą rundę, ale w zamian dostajesz żeton złota, który może w przyszłości posłużyć jako dowolny klejnot.  

Wszystkie karty, które kupujesz, dają Ci stałe zniżki na zakup następnych kart, niektóre dają również punkty prestiżu. Pierwsza osoba, która zdobędzie 15 punktów prestiżu, wygrywa grę!

Mimo, że gra jest przeznaczona dla graczy od 10 lat – mechanicznie jest ona zrozumiała także dla młodszych dzieci, już od wieku 4-5 lat. Dlatego każdego, kto chciałby zaprosić do zabawy młodsze dzieci, zachęcamy do skorzystania z wariantu pozwalającego dzieciom na dorównanie dorosłym.

Każde dziecko, które uczestniczy w rozgrywce, otrzymuje (wybudowane) na samym jej początku 1, 2 lub 3 (w zależności od wieku) losowe karty poziomu pierwszego. Gwarantujemy, że z takim startem i dorośli będą mieli wyzwanie, by nie dać się pokonać, i dzieci będą miały przednią zabawę.


OSADNICY Z CATANU

Kilka ostatnich lat zapisało się w historii jako okres niewiarygodnego sukcesu i ogromnej popularności gry Osadnicy z Catanu!
Krążyła ona najpierw wśród fanów gier polecana poufnie, by z czasem stać się grą, którą zainteresowały się miliony mieszkańców całej Europy bez względu na wiek.
Już prawie cały świat zna Osadników z Catanu i gra ta nie jest obca nawet w Japonii i Chinach.

Od teraz także gracze z Polski mogą podziwiać tę wspaniałą grę, której genialne reguły powodują, że ciągle ma się ochotę na nową rozgrywkę.

Nieustraszeni żeglarze przybywają do wybrzeży wyspy o nazwie Catan. Kobiety i mężczyźni z różnych plemion zaczynają zakładać pierwsze osady. Wykorzystuje się bogactwa naturalne wyspy, buduje drogi, osady rozrastają się do rangi miast.
Szczególną popularnością cieszy się na wyspie Catan handel wymienny. Czasami zbywa na glinie, czasami na rudzie żelaza. W ten sposób dochodzi do wymiany rudy na wełnę, gliny na drewno itd, wszystko zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem.
Rozwija się również struktura państwowa. Jej wpływ na życie ludności wzrasta. Na wyspie wybucha walka o władzę. Przyjmij wyzwanie!


NEUROSHIMA HEX 3.0

Neuroshima HEX 3.0 to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy.

Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, np. „Sieciarz” może zablokować działanie sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo łatwo się w nich połapać – nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed rozgrywką. 

Wśród żetonów występują żetony specjalne „Bitwa”, które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Momenct rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny – wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika.

Nowa edycja niesie wiele zmian. Są to:

1.    Ilustracje:wszystkie żetony, plansza oraz okładka mają nowe ilustracje przygotowane specjalnie do tej edycji. Za projekt okładki odpowiada Piotr Cieśliński pracujący na co dzień nad okładkami książek dla wydawnictwa Fabryka Słów, projekt planszy przygotował Michał Oracz, a ilustracje na żetonach wykonał pracujący z nami od wielu lat Piotr Foksowicz.

2.    Znaczniki obrażeń: do Neuroshimy Hex wracają znane z pierwszej edycji znaczniki obrażeń sztabów. W zestawie znajdują się cztery znaczniki. Dla rozgrywek na większą ilość graczy na planszy pozostaje licznik obrażeń tak, jak w poprzedniej edycji.

3.    Talia Hexogłówek: do Neuroshimy Hex dodaliśmy 55 kart z hexogłówkami zaprojektowanymi przez Michała Herdę, który od wielu lat zajmuje się projektowaniem podobnych łamigłówek. Dzięki tym 55 kartom możecie pobawić się w Neuroshimę nawet, gdy nie ma w okolicy przeciwnika!

4.    Grube żetony: w nowym wydaniu żetony drukowane są na grubej tekturze (1.5 mm).

5.    Nowe ikony: ikony na żetonach uległy minimalnej zmianie – mają dodany kolor oraz są wyraźniej zaznaczone na żetonach. Ponadto zmieniła się ikona wytrzymałości (dotąd zbyt podobna do ikony medyka, teraz zmieniła się w ikonę tarczki), usunięto z żetonów ikonę klepsydry, która nie wnosiła do gry istotnych informacji oraz zmieniła się ikona „Bomby” na żetonie Klauna, ponieważ po klaryfikacji reguły zbyt różni się od Bomby, czyli żetonu natychmiastowego.

6.    Poszerzona instrukcja: nowe wydanie posiada nową instrukcję, która została zaktualizowana o wyjaśnienie wszystkich problemów, jakie przez lata były zgłaszane na forach internetowych.

7.    Zmiany w regułach: nowa reguła zmniejszająca losowość dociągu, nowa reguła likwidująca pechowy dociąg oraz nowy tryb gry na 3 graczy. Oczywiście nowe reguły wraz z instrukcją będą udostępnione za darmo do pobrania na stronie Portal Games.

8.    Karty pomocy: do pudełka dodano cztery karty pomocy – dla każdej z podstawowych armii w grze.


DOBBLE

W Dobble można grać na klika sposobów. W zasadach można znaleźć pięć mini-gier. Najpopularniejszą jest wersja, w której wszystkie karty rozdaje się graczom, a jedną z kart kładzie na środku stołu. Na dany sygnał gracze patrzą na pierwszą kartę z góry, którą trzymają w ręku i szukają wspólnego symbolu z kartą, która leży na stole. Symbol nazywają głośno i szybko kładą swoją kartę na stole, przykrywając starą kartę. Teraz każdy z graczy musi znaleźć wspólny symbol z nową kartą! Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart.

Aby utrudnić zabawę symbole na kartach bywają odwrócone i miewają inne rozmiary. Same karty są okrągłe i pełne kolorowych ilustracji roślin, postaci i przedmiotów, a każda z nich jest unikalna i łączy się z innymi kartami jednym i tylko jednym symbolem. 

Dlaczego musisz mieć tę grę?

Żadna inna gra nie rozrusza towarzystwa tak jak Dobble. Żadna nie jest tak prosta i nie daje tyle zabawy w ciągu tych kilku minut! Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, przy stole dużo się dzieje, każdy krzyczy starając się jakoś nazwać pasujące obrazki i być przy tym szybszym od innych graczy.

Tylko Dobble tłumaczy się w minutę!

Żadna inna gra nie jest tak mała, że można wziąć ją wszędzie i nie ma tak trwałego, metalowego pudełka, które wytrzyma wiele.

Tylko Dobble ma takie wyodne i praktyczne karty. Okrądłe, mocne kartoniki świetnie się sprawdzają w czasie zabawy.

Świetnie sprawdza się jako przerywnik pomiędzy poważniejszymi tytułami, a do tego porządnie rozgrzewa i solidnie poprawia humor. Polecana dla osób w każdym wieku.


PĘDZĄCE ŻÓŁWIE

Żółwie to bardzo sympatyczne zwierzątka, które całymi dniami drepczą bez pośpiechu z miejsca na miejsce. Jednak gdy na horyzoncie pojawi się świeża sałata zaczynają energicznej przebierać łapkami. Bez namysłu staną do wyścigu i popędzą w kierunku grządki z sałatą. Żółwie są bardzo sprytne, wykorzystają każdą okazję, aby wdrapać się na skorupę innego żółwia i przebyć w ten sposób choć część trasy!

Celem gry jest doprowadzenie swojego żółwia do sałaty. Zadaniem każdego gracza jest więc przemyślane wykorzystywanie kart i przemieszczanie żółwi po trasie wyścigu w taki sposób, aby jak najszybciej dotrzeć do mety.

Planuj każdy swój ruch… i zdobądź sałatę!

Gra nominowana do nagród:
Najlepsza gra roku 2007 (Francja),
Najlepsza dziecięca gra roku 2005 (Niemcy)


SPEED CUPS

Czy najwyższa w wazonie jest niebieska niezapominajka, czy czerwona róża? W jakim kolorze jest lokomotywa, a w jakim ostatni wagon pociągu? Czy na samym czubku drzewa usiadła czarna sroka, czy żółty kanarek? Jakiego koloru jest samochód, który wyprzedził inne i jaki deser lodowy zostanie zjedzony jako pierwszy?

W "Speed Cups" każdy z graczy otrzymuje 5 różnokolorowych kubeczków i musi jak najszybciej ułożyć je w kolejności pokazanej na karcie z rysunkiem. Ta wskazuje, czy kubki mają być ułożone obok siebie, czy ustawione jeden na drugim. Zadanie wykonane? Czas jak najszybciej zadzwonić dzwonkiem! Najbardziej spostrzegawcza osoba zostanie zwycięzcą.


WARHAMMER INWAZJA

Stary Świat aż kipi od starożytnych waśni i gotuje się w kotle dzikich wojen. Wrogowie i sprzymierzeńcy zmierzą się na polu bitwy, aby raz na zawsze położyć kres konfliktom i żyć w blasku wojennej chwały. Gra karciana Warhammer: Inwazja to gra dla dwóch osób, pełna zażartych zmagań, sprytnego zarządzania królestwami i epickich wypraw. Gracze muszą rozsądnie zarządzać zasobami, przeznaczając je na rozbudowę swojej krainy, wypełnianie misji i atakowanie wrogiej stolicy.

Czy będziesz grać niezniszczalnymi, pamiętliwymi Krasnoludami, przebiegłym i elastycznym Imperium, dzikimi, niszczycielskimi Orkami, czy też może entropicznymi, zmutowanymi siłami Chaosu? A może zawrzesz sprytne przymierze i zagrasz kombinacją potężnych oddziałów Porządku lub Zniszczenia?

Żywa Gra Karciana (LCG) Warhammer: Inwazja została obsadzona w świecie gry bitewnej Warhammer Fantasy Battle i zaprojektowana przez Erica M. Langa. Jest to pojedynek w którym dwaj gracze zbierają swoje siły, gromadzą ogromne zasoby, wyprawiają się na niebezpieczne, ale jakże opłacalne misje, budują i rozwijają swoje królestwo oraz prowadzą zmasowane oblężenia przeciw silnie ufortyfikowanym jednostkom wroga. Każda rasa wnosi do gry odrębną historię i własny potencjał: Krasnoludy to mistrzowie uzbrojenia, dzięki któremu mogą przetrwać ciosy, śmiertelne dla każdej innej istoty. Orki wszędzie manifestują swoje zamiłowanie do walki, zdolne do zadawania rozległych obrażeń i wyrządzania szkód na niewyobrażalną skalę. Dobrze zorganizowane Imperium szybko się rozwija i bezbłędnie rozlokowuje swoje siły. Chaos uderza podstępnie, trafiając w najdelikatniejszy punkt, demoralizując, plugawiąc i ostatecznie niszcząc wszystko, co obierze za swój cel. Aby wygrać, każda frakcja musi nie tylko toczyć boje ze swoimi przeciwnikami, ale również zarządzać i wzmacniać swoje królestwo.

Warhammer: Inwazja dzięki swojej dynamice, daje możliwość uzyskania przewagi nad przeciwnikiem, o ile szybko rozbudujesz swoją armię, rozwiniesz swoje królestwo i dokonasz spustoszeń w szeregach swojego wroga. Niebezpieczne misje, przebiegłe intrygi i brutalna siła – to wszystko znajdziesz w Starym Świecie. Każda rasa może wiele zyskać, a ich władcze aspiracje zostaną zaspokojone wraz z opanowaniem wszystkich ziem. Nawet ich skrawek nie zostanie tutaj oddany bez walki. To jest właśnie Warhammer: Inwazja!


SUMMONER WARS – PRZYMIERZE

Mistrzowie Przywołań ponownie ruszają do walki o Itharię. Znów wybrzmi szczęk ostrzy uderzających  w tarcze, a nad niezliczonymi polami bitew zapanuje wszechmocna magia, mająca swe źródła w legendarnych kamieniach przywołań. Nie wszystko jednak będzie takie samo. Nie staną do tej walki samotnie. Zawarto potężne przymierza, które raz na zawsze odmienią losy tej niekończącej się wojny…

Summoner Wars: Przymierza to nowy master set, który wprowadza do Mistrzów Przywołań osiem zupełnie nowych talii. Gracze będą mieli możliwość sprawdzić swoje siły stając na czele jednej z ośmiu frakcji przymierza, wśród których znajdą: potężne Upadłe Feniksy, mocarną Straż Górską, magicznych Władców Głębin, podstępne Płaszcze Piasków, niezliczone Jaskiniowe Plugastwo, zabójczych Najemników z Bagien, tajemnicze Cienie Dżungli oraz nieustraszoną Tundrową Gildię.

W nowym, powiększony pudle znajdzie się także miejsce na wszystkie dotychczas wydane talie, specjalne przegródki pomagające utrzymać w nim porządek, wyjątkowe, rozwijane maty do gry oraz wszystko, czego potrzeba, aby rozpocząć bądź kontynuować swoją przygodę z Summoner Wars.