TIME'S UP

Time's Up Family jest grą rodzinną, która zapewni dobrą zabawę wszystkim, zarówno dużym jaki i małym. W rozgrywce, trwającej trzy rundy, uczestniczą co najmniej dwie drużyny, których celem jest odgadnięcie nazw przedmiotów, zwierząt oraz zawodów. Wygrywa drużyna, która po trzech rundach zgromadzi najwięcej punktów.

Zbierz przyjaciół, rodzinę czy kumpli i stwórz drużyny!

Podczas pierwszej rundy, gracz animator stara się, aby członkowie jego drużyny odgadli jak najwięcej słów z kart w ciągu 40 sekund. Animator może wypowiadać dowolne zdania w ramach podpowiedzi. Po upływie 40 sekund, następuje tura kolejnej drużyny.

W drugiej rundzie, rozgrywka przebiega w podobny sposób, z tą różnicą, że animator może wypowiedzieć tylko jedno słowo, a jego drużyna może podjąć tylko jedną próbę odgadnięcia każdej karty.

W trzeciej rundzie animator ma prawo podpowiadać jedynie gestem, nucąc melodię, albo wydawać dźwięki.

Dlaczego pokochasz tę grę?

1.    Gra zawiera 220 kart, a na każdej 2 słowa gwarantują niekończącą się zabawę (przy każdej grze używamy tylko około 40 słów (zależy od liczby graczy);

2.    Nie ma momentu, gdy któryś z graczy się nudzi, czy może pozwolić sobie na odejście od stołu. Wszyscy śledzą poczynania innych graczy, bo w następnej rundzie oni mogą dostać te same karty!

3.    Zakres przedmiotów, zwierząt oraz zawodów jest tak szeroki, że możecie do zabawy zaciągnąć i rodziców i rodzeństwo i przyjaciół. Wtedy dopiero będzie wesoło!

4.    Praktyczna klepsydra odmierza czas i nie ma mowy o pomyłkach

5.    Gra mieści się w niewielkim woreczku, łatwym w transporcie, co pozwala zabrać ją ze sobą praktycznie wszędzie.

6.    Skojarzenia, których używają gracze powodują nieustanne wybuchy śmiechu. Jeśli niewielka grupa zaczyna grać w Time's Up Family, szybko dołącza do nich reszta obecnych. Nawet jako widz ma się mnóstwo zabawy.

Kolejne dwa dodatki wprowadzają po 220 nowych kart, tym razem z celebrytami takim jak Doda, Słoń Dumbo, Alladyn Lech Wałęsa czy Kain.


MASKARADA

Maskarada jest grą blefu i dedukcji bazującą na różnych rolach postaci, w którą grać można w gronie od 2 do 13 osób.

Celem gry jest zdobycie 13 monet poprzez sprytne wykorzystanie umiejętności postaci. Podczas gry postacie posiadane przez graczy są zakryte, używając akcji można się nimi wymieniać, podglądać je, albo próbować podszyć się pod jakąś postać, co pozwoli nam wykonać jej akcję. Ale musimy być ostrożni, gdyż ogłosiwszy się królem (nie koniecznie nim będąc) inny gracz, bądź kilku innych graczy, także może samozwańczo powiedzieć "to ja jestem królem!". Gdy taki konflikt nastąpi wszyscy biorący w nim udział gracze muszą odsłonić swoje karty i tylko ten, który rzeczywiście jest królem (o ile jest taki!) otrzymuje jego przywileje, reszta musi ponieść karę.

W grze występuje 12 różnych postaci: złodziej kradnący monety sąsiadom, wiedźma zamieniająca posiadane bogactwa z innym graczem, król i królowa podbierający monety, inkwizytor szukający osób podszywających się pod inne, głupiec zamieniający się rolami z innym graczem, biskup pobierający monety od najbogatszej postaci czy szpieg poglądający swoją i cudzą tożsamość.

Grę wygrywa gracz, który jako pierwszy zgromadzi 13 monet, albo najbogatszy z graczy, jeśli którykolwiek z grających zbankrutuje.

Rozgrywka obfituje w rozmaite zwroty akcji, sytuację trzeba śledzić na bieżąco obserwując kto jest kim. Gdy wszyscy "założą maski" rozpocznie się bal, prawdziwa maskarada, w której wygra najprzebieglejszy!

Maskarada to nowa gra autora doskonałej gry towarzyskiej Cytadela. Również i tutaj Bruno Faidutti pokazuje, że esencją gry może być pomysłowa mechanika, która dostarcza przedniej zabawy.


BANG! GRA KOŚCIANA

Powrót na Dziki Zachód! Bang! Gra Kościana to nowy rozdział w rodzinie Bang!, jednej z najpopularniejszych imprezowych gier karcianych. Pomysł na rozgrywkę pozostaje taki sam, jak w produkcie podstawowym: wylosuj dla siebie postać oraz tajną rolę, a potem wykorzystaj umiejętności oraz szczęście, aby osiągnąć przypisany do roli cel. Wszystko zmieniają kostki: nigdy do tej pory gra w Bang! nie była tak szybka i emocjonująca. Sytuacja graczy zmienia się z sekundy na sekundę: ktoś traci szansę, ktoś zyskuje nowe możliwości. Czy jesteś gotów wkroczyć do tego ekscytującego, lecz nieprzewidywalnego świata?

1.   Bang! Gra karciana to kontynuacja hitu sprzedażowego sprzed paru lat. Marka powraca z nowym, świeżym spojrzeniem na produkt, który wszyscy znamy i kochamy – adresowany zarówno do nowych graczy, jak i weteranów.

2.   Wprowadzenie do gry kostek pozwala na zupełnie nową jakość rozgrywki: gra stała się płynniejsza, szybsza, bardziej nieprzewidywalna i jeszcze ciekawsza. Do gry wprowadzono nowe karty postaci, które różnią się między sobą umiejętnościami, by starannie obmyślona strategia mieszała się w czasie rozgrywki z elementami losowymi, tworząc iście wybuchową mieszankę!

3.   Prawdziwa gra imprezowa: w Bang! Grę kościaną może grać od trzech aż do ośmiu graczy! Rozgrywka trwa jedynie około 15 minut, co czyni ją idealnym pomysłem nie tylko na rozgrywkę w domu, lecz także np. w podróży.

4.   Świetne wydanie: Bang! Gra kościana to mała, pięknie wydana pozycja, której nie może zabraknąć zarówno w domu, jak i podręcznym plecaku czy torbie. Zachwyt budzą nowe, jeszcze bardziej komiksowe grafiki, które budują klimat twardego, Dzikiego Zachodu, a także niepowtarzalne kości z symbolami umiejętności.


BINGO

Każdy grający w Bingo dostaje kartę z jednorazową kombinacją numerów w kratce oraz pustymi polami. W każdej turze bankier losuje żetony ogłaszając wylosowany numer. Wylosowany żeton jest odkładany, tak aby nie mógł być wylosowana ponownie. Gracz, który zobaczy na swoich kuponach liczbę wylosowaną przez bankiera przykrywa ją krążkiem na każdym kuponie. Gdy jeden z uczestników zakryje pięć sąsiadujących ze sobą cyfr w poziomie, pionie lub po skosie – ogłasza BINGO i wygrywa rozgrywkę.


TAJNIACY

Dwie drużyny, którym przewodzi dwóch Szefów Wywiadu, próbują jak najszybciej nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami. Problem leży w tym, że Szef Wywiadu może podawać swojej drużynie tylko jedno hasło na turę, którym powiąże ze sobą kilka widocznych dla wszystkich kryptonimów. Drużyna musi domyśleć się, który z prezentowanych kryptonimów należy do agentów ich drużyny, omijając cudzych agentów. Ale uwaga! Jeden z kryptonimów należy do zabójcy…

Hasła są wieloznaczne, skojarzenia również – owocuje to rozgrywką pełną śmiechu i emocji. Szefowie Wywiadów mogą co prawda komunikować się ze swoja drużyną, używając tylko jednego skojarzenia na turę, ale drużyna może dyskutować do woli, wspólnie decydując, które hasła pokaże swojemu Szefowi. Szef Wywiadu nie może się niczym zdradzić i przez cały czas musi zachować kamienną twarz, co nie jest takie łatwe! Zwłaszcza gdy po pierwszych prawidłowych domysłach, drużyna zaczyna zbaczać na niebezpieczne wody.


MAFIA

W Spytown grasuje mafia. Gangsterzy terroryzują miasto i jego mieszkańców. Policja przystępuje jednak do ataku. Do Spytown wysyła swoich najlepszych funkcjonariuszy, a w szeregi mafii wprowadza tajnego agenta. Zaczyna się rozgrywka…

Jeden z graczy zostaje prowadzącym czyli Mistrzem Gry. Pozostali gracze zostają losowo podzieleni na dwie grupy: Mafiosów i Policjantów. Celem każdej grupy jest wyeliminowanie z gry przeciwników. Mafia to wciągająca gra psychologiczna oparta na schemacie popularnej gry towarzyskiej. Jej unikalna formuła umożliwia jednoczesną wspólną zabawę dużej grupie graczy (doskonale sprawdza się na imprezach, obozach, w świetlicach itp.). Zestaw zawiera żetony używane w podstawowej wersji gry, a także karty umożliwiające zaawansowanym graczom intrygujące rozszerzenie reguł
i wzbogacenie rozgrywki.

Instrukcja podaje też uproszczoną wersję gry dla młodszych graczy.


MUNCHKIN

Munchkin – Edycja 2014 to najnowsza wersja "podstawki" do gry karcianej Munchkin, w której znajdziecie 168 kart oczywiście z kolorowymi grafikami Johna Kovalica.

Schodzisz do podziemi. Zabijasz wszystko, co spotkasz na swojej drodze. Oszukujesz kumpli i kradniesz ich ekwipunek. Zabierasz tyle skarbów co się da i zwiewasz. Przyznaj, że to kochasz!

Munchkin to niekolekcjonerska gra karciana, która oddaje urok typowej gry fabularnej bez tego całego durnego odgrywania postaci. Musisz tylko zabijać potwory i zbierać magiczne przedmioty! Szybka partyjka Munchkina sprawi, że bywalcy sesji RPG będą pękać ze śmiechu (to będzie idealny moment, żeby ich okraść).

W roku 2001 gra zdobyła nagrodę ORIGINS jako Najlepsza tradycyjna gra karciana.


PARTY ALIAS

Party Alias to gra ,w której musisz wyjaśnić pozostałym graczom znaczenie słów za pomocą innych wyrazów, używając synonimów, antonimów i podpowiedzi. Na polach premiowych czekają na Was zadania dodatkowe: pokazywanie zwierząt lub zawodów, wyszukiwanie rymów, opisywanie znanych osobistości lub znalezienie jak najwięcej ilości wyrazów na tą samą literę.


ŚWIATOWY KONFLIKT

Walka o wpływy, pieniądze i władzę!

Akcja gry toczy się w jednym z państw leżących na granicy dwóch stref wpływów: rosyjskiej i zachodniej. Gracze wcielają się w rolę lokalnych polityków starającymi się sięgnąć po władzę. Aby im się to udało, będą musieli skutecznie wykorzystać swoje wpływy w kraju i za granicą. Będą również zmuszeni pozyskiwać fundusze na swoją działalność. Bez pieniędzy nie sięga się po władzę!

Wygra najbardziej wpływowy polityk!


VUDU

Vudu wcielisz się w czarownika, który zbiera składniki do swoich wyszukanych klątw. Staniesz się adeptem czarnej magii i będziesz rzucać uroki na swoich przeciwników, utrudniając im życie i pilnować, by przestrzegali ich skutków – albo zmierzyli się z konsekwencjami. Uważaj jednak, na największych szczęściarzy czekają niemiłe niespodzianki od losu… 

 

Każdy z graczy na początku tury rzuca pięcioma specjalnymi kośćmi, które definiują jego pulę składników. Dzięki nim może rzucić na wybranego gracza jedną z kart Klątw z ręki, lub dobrać dodatkowe karty w zamian za część kości. Zawsze ma też opcję odłożenia jednej z kostek i przerzucenia pozostałych. Pamiętaj jednak o Artefaktach, które mogą nagle zmienić oblicze gry.

Podejmuj szybkie decyzje, dobrze oceniaj swoje szanse i zdobywaj punkty za udane zagrania klątw. Otrzymasz je też, jeśli ktoś zapomni przestrzegać swoich kar… Więc pilnuj swoich ofiar!