OGNISTY PODMUCH

– 998, w czym mogę pomóc? – po drugiej stronie słychać paniczną odpowiedź: OGIEŃ

Kilka chwil później jesteście już ubrani w stroje ochronne, łapiecie swój sprzęt i pędzicie na spotkanie ognistego piekła. Drużyna ma tylko kilka chwil, aby ocenić sytuację i przygotować plan ataku, po czym żwawo rusza do akcji, tak jak jest to oczekiwane od profesjonalistów tej klasy. Musicie zmierzyć się ze swoim strachem, nigdy się nie poddawać, a ponad wszystko pracować jako drużyna gdyż płomienie szaleją, budynek grozi zawaleniem, a życie ludzkie jest zagrożone.

Ognisty podmuch to doskonała gra kooperacyjna dla każdego. Wszyscy gracze są w tej samej drużynie – wygrają lub przegrają razem. Cztery różne poziomy trudności gwarantują wyzwanie dla wszystkich graczy, niezależnie od wieku i umiejętności.


POKÓJ 25

25 pokoi, 10 rund, 4 więźniów, 2 strażników – tylko 1 wyjście…

Jesteś uwięziony w budynku, w którym każde z pomieszczeń posiada czworo drzwi. Twoim celem jest odnalezienie pokoju 25, który prowadzi do wyjścia z tego koszmaru. Uważaj na strażników czekających na właściwy moment aby uderzyć. Bądź też czujny, nie każdy chce uciec z więzienia… ale kto jest zdrajcą?   

Gra posiada 5 trybów rozgrywki: od pełnej kooperacji po samotną grę w pasjansa.


PANDEMIA

W grze Pandemia wcielicie się w role członków zespołu walczącego z epidemiami wybuchającymi w różnych zakątkach świata. Wszyscy musicie współpracować, aby wynaleźć lekarstwa i przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się epidemii zanim 4 śmiertelne choroby (niebieska, żółta, czarna i czerwona) unicestwią ludzkość.
Pandemia jest grą kooperacyjną. Wszyscy jednocześnie albo wygracie albo przegracie.

Celem gry jest wynalezienie lekarstwa na wszystkie cztery choroby. Przegracie, jeśli wystąpi choć jedna z poniższych sytuacji:

1.   ósmy raz dochodzi do rozprzestrzenienia się chorób (wybuchnie ogólnoświatowa panika),

2.   potrzebne są znaczniki choroby, a wszystkie zostały wykorzystane (choroba zbyt się rozprzestrzeniła),

3.   potrzebne są karty gry, a wszystkie zostały już wykorzystane (waszemu zespołowi skończył się czas).

Każdy wciela się w inną postać posiadającą szereg unikalnych umiejętności zwiększających szansę zespołu na wygraną.


UCIECZKA ZE ŚWIĄTYNI ZAGŁADY

W grze Ucieczka: Świątynia Zagłady uczestnicy rozgrywki tworzą drużynę poszukiwaczy przygód, uwięzionych w przeklętej świątyni. Wspólnymi siłami muszą aktywować magiczne kamienie w komnatach świątyni, celem wypędzenia klątwy.

Ważne będą:

1.   pomysłowość,

2.   determinacja,

3.   pośpiech,

4.   i przede wszystkim współpraca.

Na swej drodze niejednokrotnie spotkacie bowiem wyzwania, którym nie da się sprostać w pojedynkę. Trzeba działać jak dobrze zgrany zespół, bowiem macie zaledwie 10 minut. Po tym czasie świątynia zawali się!

Ucieczka: Świątynia Zagłady to niezwykle oryginalna, kooperacyjna gra planszowa, której rozrywka odbywa się w czasie rzeczywistym, bez podziału na tury i wyczekiwania na swoją kolej. Wszyscy działają jednocześnie, starając się sobie nawzajem pomagać i nie panikować pod presją uciekającego czasu.

Wykonując rozmaite akcje każdy z graczy rzuca pulą odpowiednich kości, starając się zebrać zestaw wymaganych symboli. Gdy na kostce wypadnie czarna maska, na skutek rzuconego uroku tracimy ją z puli. Odzyskać taką kostkę można wyrzucając symbol złotej maski.

Celem graczy jest ucieczka całą grupą z tego przeklętego miejsca, w którym nieszczęśliwym zbiegiem okoliczości się znaleźli. Nieubłaganie uciekający czas odmierzany jest za pomocą nagrania na dołączonej do gry płycie CD. Jak to zwykle w grach kooperacyjnych bywa: wszyscy uczestnicy zabawy wspólnie cieszą się zwycięstwem lub wspólnie ponoszą klęskę (jeśli chociażby jednemu z graczy nie uda się uciec).

Dla doświadczonych graczy zestaw zawiera dwa moduły urozmaicające rozgrywkę: Klątwy i Skarby. Dzięki nim gra jest bardziej złożona i wymagająca, a kolejne partie bardziej zróżnicowane.


SPACE ALERT

Oto drużynowa gra mówiąca o przetrwaniu, rodzaj gry kooperacyjnej. Uczestnicy wcielają się w członków załogi małego statku kosmicznego przepatrującego niebezpieczne sektory galaktyki. Misje trwają po około 10 minut (skok nadprzestrzenny, skanowanie sektora, powrotny skok nadprzestrzenny), a jedynym zadaniem, jakie stoi przed graczami, jest ochrona statku.

Na płycie CD (lub na kartach scenariuszy, jeśli nie macie pod ręką odtwarzacza CD) znajdują się dziesięciominutowe nagrania przedstawiające wypowiedzi komputera pokładowego (w języku polskim) na temat różnych zagrożeń. Mogą one sięgać od statków bojowych i myśliwców, poprzez rozmaite gwiezdne potwory i wynaturzenia, aż po intruzów i awarie na własnym statku. Uczestnicy muszą ustalić, kto zajmie się którym zadaniem i w czasie rzeczywistym koordynować swe akcje (poruszanie się po statku, strzelania, wydawanie energii, wykorzystanie robotów bojowych przeciwko intruzom, wystrzeliwanie sterowanych rakiet itp.), by chronić jednostkę. Jedynie dobrze współpracująca ze sobą drużyna jest w stanie przetrwać 10 minut i wykonać skok powrotny w bezpieczne miejsce.

Gra oferuje kilka poziomów trudności, wiele różnych wariantów misji oraz wyjątkowe wrażenia dla 2-5 osobowych drużyn (lub w trybie solo). Jedna misja nie powinna zająć więcej niż 30 minut, wliczając w to rozstawienie elementów i podliczenie wyników.


MARTWA ZIMA

Wszystko zaczęło się nagle. Najpierw jeden, później następny i następny. Po paru dniach zainfekowanych były setki ludzi, po tygodniu – tysiące, a po miesiącu – miliony. Wtedy dotarło do nas, że tego nie zatrzymamy. Nie powstrzymamy wielomilionowej armii żywych trupów, dla których jedynym celem jest zabicie wszystkiego, co jeszcze żyje – totalna apokalipsa. Ci, którzy przeżyli postanowili uciec, schować się i przetrzymać.

 

I tak powstały kolonie – ogrodzone obozy w lasach, których mieszkańcy próbują stworzyć namiastkę normalnego życia w tym porąbanym świecie. W świecie pełnym zombie, narastającego strachu i psychozy, w świecie głodu, zezwierzęcenia i wzajemnych podejrzeń nie będzie to jednak takie proste. A nadchodzi zima…


BATTLERSTAR GALACTICA

Cyloni zostali stworzeni przez człowieka.
Zbuntowali się. Ewoluowali.
I mają plan.

Kiedy Cyloni zaatakowali Kolonie, sponiewierane resztki ludzkiej rasy zostały zmuszone do ucieczki. Teraz nieustannie poszukują kolejnych drogowskazów prowadzących ku Ziemi. Z zewnątrz grozi im cyloński atak, od wewnątrz rozrywają je zdrady i kryzysy. Jeśli ludzkość ma mieć jakiekolwiek szanse na przetrwanie, musi działać razem… ale jak może to zrobić, kiedy każdy z ludzi może się okazać cylońskim agentem?

Gra planszowa Battlestar Galactica to emocjonująca gra pełna nieufności, intryg i walki o przetrwanie, która została oparta na popularnym, epickim serialu o tej samej nazwie. Podczas rozgrywki gracze wcielą się w role swoich ulubionych postaci: mogą służyć ludzkości jako Admirał Floty Kolonialnej, Prezydent Kolonii lub narwany as przestrzeni. Aby przetrwać, ludzka rasa będzie potrzebować ich wszystkich… o ile oczywiście nie będą Cylonami.


STUDIUM W SZMARAGDZIE

Zwiódł cię czar La Belle Époque? Z rozkoszą chłoniesz ten magiczny czas dobrobytu, rozwoju techniki i kultury? Elektryczność, szczepionki, promienie X – jeszcze nigdy nie żyliśmy takim dostatku i pokoju… Nic dziwnego, bo to, co najgorsze, już się zdarzyło i od 700 lat światem rządzą Wielcy Przedwieczni! Ludzkość skuliła karki, podporządkowała się i… rozkwita, pod panowaniem plugawych władców.

Jednakże w mrocznych zaułkach europejskich miast toczy się sekretna wojna, której celem jest wyswobodzenie ludzkości z niewoli. Do bezpardonowej walki z agentami Starszych Bogów, broniącymi budowanego przez nich porządku, stają restauracjoniści, dążący do przywrócenia władzy człowieka. Wcześniej byli bez szans, ale wynalezienie dynamitu dało im wreszcie broń do ręki. Libertarianie, anarchiści i terroryści rozpoczynają nowy bój, w którym zwyciężą, jeśli tylko nie pochłoną ich odmęty paranoi i szaleństwa…

Studium w Szmaragdzie (A Study in Emerald V2 Martina Wallace’a) to gra planszowa dla 2-5 osób, nawiązująca do wielokrotnie nagradzanego opowiadania Neila Gaimana: kompilacji historii o Sherlocku Holmesie oraz świata H.P. Lovecrafta.

Każdy gracz działa zgodnie ze swoją ukrytą tożsamością: służy Wielkim Przedwiecznym albo dąży do ich obalenia i restauracji ludzkich władców. Rozgrywka jest pełna nieufności i podejrzeń, a gracze balansują między koniecznością skutecznego działania, a potrzebą utrzymania w tajemnicy swoich ról. Jako członkowie tajnych służb albo sekretnych organizacji, będą korzystać z usług największych (nie)sław Pięknej Epoki, takich jak: Emma Goldman, Leon Czolgosz, Nikołaj Kibalczyc, a nawet Otto von Bismarck czy Sherlock Holmes!

Studium w Szmaragdzie, zaprojektowana przez Martina Wallace’a – jednego z najlepszych autorów współczesnych planszówek, łączy w eleganckiej eurogrze mechaniki budowy talii i kontroli obszarów. Polska edycja jest drugą edycją tej gry, w której usprawniono mechanikę, skrócono czas rozgrywki oraz zaprojektowano na nowo całą szatę graficzną. Dzięki tym zabiegom Studium w Szmaragdzie to gra wyjątkowa, łącząca niesamowity klimat z perfekcyjnie zaprojektowanymi zasadami. To gra dla doświadczonych graczy, miłośników śledztw, strategicznego planowania, bezwzględnej interakcji oraz ukrytych tożsamości.