CZARNE HISTORIE

Zasłońcie okna, zgaście światło i zapalcie świece. Niech nastanie kompletna cisza& Rozsuńcie karty w wachlarz i wylosujcie z nich JEDNĄ NAPRAWDĘ MROCZNĄ CZARNĄ HISTORIĘ!
Mistrz zagadek odczyta Wam ją ściszonym głosem. Gdy skończy, nastanie cisza,
a powietrze stanie się gęste i ciężkie.

Zaczynamy
Maria poszła do sklepu i kupiła sobie nowe buty.
Oznaczało to, że umrze tego samego wieczoru.

DLACZEGO ???

Czy potrafisz rozwikłać tajemnicę tej okropnej historii?

Jesteście detektywami, ale nie macie skomplikowanej aparatury, policyjnych samochodów, śmigłowców i psów tropiących Nie zdejmiecie odcisków palców. Jesteście niemymi świadkami zdarzenia fragmentu historii, którą przyjdzie wam rozwikłać przy pomocy dedukcji i kilkunastu pytań na które jedyną możliwą odpowiedzią są dwa proste słowa: TAK lub NIE.

Rozwiązanie, które mistrz tajemnic zachowuje oczywiście dla siebie, znajduje się na drugiej stronie karty. Odpowiedź ta jest rozwiązaniem zagadki i pozwala mu odpowiadać na pytania zadane przez detektywów.

POWODZENIA!

Czarne historie to zestaw 50 elektryzujących, okropnych, a czasami makabrycznych opowieści, które faktycznie się wydarzyły albo mogły się wydarzyć. Tak naprawdę jest to gra, w której gracze starają się rozwikłać zagadki, które zostają im przedstawione. Ostatnimi laty czarne historie zdobywają coraz większą popularność na całym świecie. Teraz ruszają na podbój Polski!

50 czarnych historii, 31 przestępstw, 49 trupów, 11 morderstw,
12 samobójstw oraz jeden zabójczy posiłek.

Jak do tego wszystkiego doszło?

Absolutny bestseller.
Ponad 700 000 sprzedanych egzemplarzy.

Jedna z najlepszych gier na (prawie) każdą imprezę.


ALCHEMICY

Dzisiaj dostałem mój nowy kociołek. Nareszcie moje laboratorium jest gotowe! Całe dnie zbierałem i suszyłem składniki w oczekiwaniu na tę chwilę. Co by tu zmieszać najpierw? Mam dobre przeczucie co do kruczego pióra i korzenia mandragory. No i ponoć ropucha pasuje do wszystkiego.

Ale z drugiej strony, co tam wiedzą inni? To moje laboratorium i moje badania! Kiedy opublikuję swoje teorie, to wszyscy będą przychodzić do mnie! Już ja im udowodnię, że jestem najwybitniejszym umysłem zgłębiającym tajniki alchemii.

No dobrze, czas rozpalić ogień i wziąć się do pracy. W mętnej głębi kotła znaleźć można przecież wiedzę, bogactwo i sławę.

Od dwóch do czterech graczy wciela się w rywalizujących alchemików chcących odkryć sekrety tej tajemnej sztuki. Punkty można zdobywać na różne sposoby, ale najwięcej otrzymuje się za publikację teorii – prawidłowych teorii, warto dodać. I w tym leży problem.

Gracze zdobywają wiedzę poprzez mieszanie składników i sprawdzanie wyników za pomocą aplikacji skanującej karty na tablecie lub smartfonie. Dedukują, jak przyrządzić mikstury, które mogą sprzedać poszukiwaczom przygód. Zarobione złoto mogą wydawać na magiczne artefakty, które są bardzo potężne, ale także bardzo drogie.

Kiedy teorie graczy są publikowane lub odrzucane, ich reputacja idzie w górę i w dół. Na koniec gry reputacja zamieniana jest na punkty zwycięstwa. Punkty otrzymuje się także za artefakty oraz stypendia. Gracz z największą liczbą punktów wygrywa.


6 BIERZE

Każdy z graczy otrzymuje 10 kart, które musi wyłożyć w jednym z czterech rzędów.
Ten, kto położy szóstą kartę musi wziąć pozostałe pięć i otrzymuje punkty karne.

Celem gry jest zebranie jak najmniejszej ilości kart. Każda karta jest warta minus jeden punkt za każdą głowę byka znajdującą się na niej. Zwycięzcą zostaje osoba, która na końcu gry ma najmniejszą ilość byczych głów.

Uznana przez Mensę za najlepszą grę umysłową 1996 roku, a przez Games Magazine za najlepszą grę karcianą rodzinną 1996 roku.


CLUEDO

"Mówicie, że został zamordowany?"

"Nie ulega wątpliwości"

"Tylko przez kogo, gdzie i jak?"

 

Na te pytania będziesz musiał odpowiedzieć jako pierwszy. Użyj swych zdolności detektywistycznych i dedukcyjnych, by pójść śladami zbrodni i odkryć wszystkie poszlaki. Przejdź się po pokojach i wypytaj swoich współzawodników. Odpowiedzi ukrywają się w kopercie i są za każdym razem inne.

 

Bądź więc ostrożny i notuj swoje obserwacje, odkrywając – krok po kroku – na zasadzie eliminacji, gdzie zamordowano Doktora Czarneckiego, jakiego użyto narzędzia zbrodni i – co najważniejsze – kto dokonał zbrodni?

 

Gra dla 3-6 osób. Rewelacyjna zabawa! Kiedy spotka się więcej osób (4-6), nabiera fantastycznego klimatu – naprawdę można mieć trudności w odgadnięciu kto jest zbrodniarzem. Dzięki dobrej grze aktorskiej i zimnym nerwom można wszystkich wyprowadzić w pole! Przy grze zawsze jest dużo śmiechu, podejrzeń, prób oszustwa i odwrócenia uwagi – jednym słowem trzeba być czujnym, spostrzegawczym i przebiegłym.


LISTY Z WITHECHAPEL

Londyn 1888

Labirynt cuchnących i zatłoczonych uliczek. Niektórzy mówią, że ta dzielnica to piekło. Inni, do których nie uśmiechnęło się szczęście, nazywają ją domem.
Na każdym rogu znajdziesz prostytutki. Ludzie nazywają je „nieszczęśnicami” i nie ma chyba dla nich trafniejszej nazwy.
Witaj w dzielnicy Whitechapel.
Witaj na ulicach Kuby Rozpruwacza.

W Listach z Whitechapel jeden z graczy przyjmuje rolę Kuby Rozpruwacza, a pozostali – pięciu detektywów ścigających go po uliczkach wiktoriańskiego Londynu. Kuba Rozpruwacz musi zmylić policyjny pościg w gmatwaninie uliczek dzielnicy Whitechapel i uciec, popełniwszy straszliwe morderstwa. Tymczasem detektywi wykorzystują siłę dedukcji i przewagę liczebną, by go schwytać, nim dokona kolejnej zbrodni.
Czy najsłynniejszy seryjny zabójca w historii ucieknie ponownie, czy tym razem dosięgnie go sprawiedliwość ? Polowanie się rozpoczyna!


GENIUSZ

Czy jesteście genialni? Z pewnością, zwłaszcza grając w tę wyjątkową grę. Genialnie was uzależni, ponieważ łączy w jedno: świetną rozgrywkę, doskonale wykonane elementy oraz prawdziwą strategię. Proste reguły, wartki przebieg gry oraz dobrze przemyślany system sprawiają że Geniusz jest po prosty GENIALNY.

Gra otrzymała nagrody:

  1. Najlepsza gra umysłowa 2005 roku według Stowarzyszenia MENSA

  2. Najlepsza gra rodzinna 2006 według największego na świecie serwisu gier planszowych Boardgamegeek.com.

  3. Finalista Best Abstract Game Games 100 2004

  4. Finalista Game of the Year Germany 2004

  5. Finalista International Gamers Award 2004

  6. Finalista Deutscher SpielePreis (piąte miejsce) 2004